Haber

Economist dergisinden seçim itirafı: Anketlere aldandık

Türkiye Pazar günü sandık başına giderek cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri için oy kullandı. Muhaliflerine ilk andan itibaren büyük fark yaratan Recep Tayyip Erdoğan ve Cumhur İttifakı seçimlerden galip çıktı.

YSK geçici sonuçlarına göre; Cumhur İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı Erdoğan yüzde 49,51, Millet İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu yüzde 44,80, ATA İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı Sinan Ogan yüzde 5,17 ve Muharrem İnce yüzde 0,44 oy aldı.

itiraf geldi

Seçim süreci boyunca Cumhurbaşkanı Erdoğan aleyhine yayınlar yapan Economist’ten bir itiraf geldi.

Dün “Kemal Kılıçdaroğlu ağır bir yenilgi aldı” şeklinde açıklama yapan dergi, dün akşam sosyal medya hesabı Twitter’da Türkiye’deki seçimlere ilişkin bir analize yer verdiği haberini paylaştı.

BEKLENENDEN ÇOK DAHA DÜŞÜK

İki hafta sonra ikinci bir yarışın yapılacağını ifade eden dergi, “Millet İttifakı’nın adayı Kılıçdaroğlu oyların ancak yüzde 45’ini alabildi. Hem anketörlerin hem de Kılıçdaroğlu’nun beklentilerinin altında.”

Erdoğan’ın sandıklarda ilk kez geride kaldığını ancak sonuçların böyle olmadığını yazan dergi, şu ifadeleri kullandı:

“KILIÇDAROĞLU’NUN PERFORMANSI İMKANSIZDI”

“Kılıçdaroğlu’nun performansı o kadar düşüktü ki, CHP lideri ikinci tura kalabilmek için Oğan Bey’in seçmeninin neredeyse tamamını etkilemek zorunda kalacak. Bu pek mümkün görünmüyor. Erdoğan mesleğinde ilk kez seçimlere girdi. anketlerdeki ana rakibinden sonra. Açıkça favorisi gibi görünüyor.”

The Economist, milletvekilliği seçimleriyle ilgili de “Kılıçdaroğlu ve partisi CHP, koltuk seçimlerinde daha da kötü performans gösterdi” dedi.

Haberde, “Faizler hem anketçilerin hem de Kılıçdaroğlu’nun beklediğinin çok altında kaldı” ifadelerine yer verildi.

CHP ORGANİZASYONU GİBİ ÇALIŞTI

Economist dergisi kirli algı operasyonunun bayrak taşıyıcısı olmuştu. Seçim süreci başladığından beri Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ve AK Parti hükümetine yönelik skandal propagandalar yapan The Economist, tüm sosyal medya hesaplarını propaganda aracına çevirdi. The Economist, ‘2023’ün en önemli seçimleri’ başlığıyla Mayıs ayı kapağında ‘Erdoğan gitmeli’ ifadesini kullanmıştı. Kapakta “Oy verin, demokrasiyi kurtarın, Erdoğan gitmeli” yazıyordu.

 

 

 

hafikhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu