Ekonomi

Almanya’da şirketler müşteriye maliyetin üçte birini yansıtıyor

Alman İktisat Araştırma Enstitüsü (Ifo), şirketlerin fiyat artışlarına yönelik ‘Almanya İş Anketi’ sonuçlarını yayımladı.

Buna nazaran, Alman şirketleri son birkaç ayda artan üretim ve alım maliyetlerinin yalnızca yüzde 34’ünü müşterilerine yansıttı.

Zayıf talep, yüksek rekabet baskısı ve uzun vadeli sözleşme koşulları şirketlerin fiyatları yükseltmelerini engelledi.

6 bin 550 şirketin katıldığı ankete göre, Alman şirketler, Nisan 2023’e kadar artan maliyetlerin yüzde 50’sini müşterilerine aktarmayı planlıyor.

Seneye yüzde 50’ye çıkacak

Ifo araştırmacısı Manuel Menkhoff, bahse ait değerlendirmesinde, “Bu, muhtemelen gelecek aylarda tüketici fiyatları üzerinde daha fazla enflasyonist baskıya yol açacak” tabirini kullandı.

Artan fiyatların müşterilere aktarılmasında bölümler ortasında değerli ölçüde farklılık göstermesi dikkati çekti.

Sanayi şirketleri, yüzde 68 ile güç ve hammadde için daha yüksek satın alma maliyetlerini müşterilerine yansıtmayı planlarken, bu oran inşaat bölümünde yüzde 66, perakendede yüzde 53 ve hizmet kesiminde ise yalnızca yüzde 36 oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Fatih Escort
Selimiye Escort
Yukarı Escort
Ulupelit Escort
Cerrahpaşa Escort
Kazım Karabekir Escort
Hicret Escort
Yunus Emre Escort
Beylerbeyi Escort
Sanayi Escort
Yaka Escort
Yıldız Escort
Tahtakale Escort
Deri Osb Escort
Sultan Ahmet Escort
Yenişehir Escort
Yeniköy Escort
Atatürk Escort
Mareşal Çakmak Escort
Mevlana Escort
Yamanevler Escort
Cerrahpaşa Escort
Orhan Gazi Escort
Fatih Escort
Atatürk Escort
Örnekköy Escort
Fatih Escort
Çırçır Escort
Ümraniye Escort
Cumhuriyet Escort
Esenkent Escort
Halide Edip Adıvar Escort
Merve Escort
Adalar Escort
Seyrantepe Escort
Reşadiye Escort
Kurtdoğmuş Escort
Ahmediye Escort
Yenişehir Escort
Yeniköy Escort
Cumhuriyet Escort
Ptt Evleri Escort
Yakacık Çarşı Escort
Meşrutiyet Escort